Provincie Overijssel investeert in talent

Ruim 450.000 Overijsselaars (individueel of verenigd in ruim 600 culturele groepen) doen aan amateurkunst. Maar mensen kennen hen vooral als juf, opa of accountant, niet als toneelspeler, pianist of vlogger. De provincie Overijssel investeert samen met gemeenten al jaren in initiatieven als de Week van de Amateurkunst en de iktoon-campagne. Hierdoor krijgen amateurkunstenaars het podium dat ze verdienen.

Amateurkunst -zeker in verenigingsverband- draagt bij aan een prettig leefklimaat. Creative activiteiten zorgen voor ontmoeting en verbinding. Iedereen is welkom om mee te doen en zijn/haar talenten te laten zien en verder te ontwikkelen, want kunst is van iedereen!

De iktoon-campagnes en/of Week van de Amateurkunst vinden normaal gesproken plaats in zo’n 15 Overijsselse gemeenten van mei tot en met oktober. In dit bijzondere jaar, waarin we te maken hebben met het coronavirus, zijn de creatieve activiteiten zoveel mogelijk naar het najaar verschoven.

Nog beter zichtbaar

De provincie Overijssel is de enige provincie die daadwerkelijk investeert in de iktoon-campagne. Iedere deelnemende gemeente ontvangt €5.000,- subsidie om lokale amateurkunst-activiteiten nog beter zichtbaar te maken.